Naslovnica Mostar Zašto je Aerodrom Mostar “slijepo crijevo”?

Zašto je Aerodrom Mostar “slijepo crijevo”?

166
foto: arhiva - ilustracija

Mostar — Posljednji avion na mostarski aerodrom sletio je u decembru prošle godine. U 2020. godini kroz mostarsku Zračnu luku prošla su tek 1.374 putnika. Primjera radi, tokom 2019. broj putnika iznosio je 32.866, što je također dosta manje u poređenju sa, recimo, Tuzlanskim ili Sarajevskim aerodromom, javio je BHT.

Pad u pandemiji u mostarskoj Zračnoj luci iznosio je 95.8 posto i to je ustvari najveći pad broja putnika u regionu. Bez obzira na to, niko od zaposlenih izuzev radnika angažovanih ugovorom o djelu, do danas nije otpušten. Novac za plate i doprinose obezbijedile su federalne i kantonalne vlasti. Postavlja se pitanje zašto je, bez obzira na probleme u funkcionisanju, dosad izostajala pomoć Grada Mostara. Na redu su prvi konkretni potezi novog gradonačelnika Marija Kordića i Gradskog vijeća.

“Jedan od prioriteta u radu Gradskog vijeća Mostara biće izvještaj o javnim preduzećima, između ostalog i o Javnom preduzeću Aerodrom Mostar. Tek poslije detaljne analize i izvještaja o radu moći će se donijeti konkretni zaključci. Sigurno je da je došlo do imenovanja direktora mimo zakona i odluka Gradskog vijeća. Prvo moramo završiti sa upravnim strukturama, pa tek onda pričati o planovima za budućnost”, izjavio je predsjednik Gradskog vijeća Mostara, Salem Marić.

Prvi čovjek Aerodroma Mostar Ivan Ljubić odbio je stati pred kamere BHT-a. Do gradonačelnika Marija Kordića također nisu uspjeli doći, ali je i on u posljednjim istupima govorio o ovom problemu s nadom da će upravo Zračna luka biti generator razvoja turizma u Mostaru.

“Mi smo dosta puta pomogli aerodrom kada je u pitanju promocija Grada Mostara, i sama promocija aerodroma, organizovanje i sufinansiranje sastanaka sa predstavnicima avio-kompanija. Očito je da to nije urodilo plodom. Vidimo da već WizzAir radi u Sarajevu, tamo dolaze niskobudžetne kompanije, već odavno su i u Tuzli, dok Mostar ostaje slijepo crijevo”, rekao je zamjenik predsjednika Turističke zajednice HNK-a, Semir Temim.

Budućnost aerodroma bez letova i ugovora sa evropskim avio-kompanijama ostaje neizvjesna, bez obzira na dobru volju i gradskih čelnika i Turističke zajednice Grada i Kantona.

“Aerodrom ima velike kapacitete i mogućnosti i mi ćemo nastojati da on bude alternativa sarajevskom, kao rezervna varijanta za slučaj vremenskih uslova”, kazao je Marić.

“Sigurno je da vrijeme prije pandemije i vrijeme ispred nas nisu isti. Nisu isti načini putovanja, neće biti ni ista interesovanja. Moramo se okrenuti novim načinima promocije i pozivanja gostiju, te direktno ciljanim tržištima. Trebamo vidjeti koje su zemlje omogućile putovanja svojim građanima, te se otvoriti prema tim zemljama”, smatra Temim.

Slamka spasa mogli bi biti dugo očekivani ugovor sa kompanijom Ryanair ili produženje saradnje sa Eurowingsom, međutim, postavlja se pitanje koliko je to realna opcija, s obzirom da je Eurowings i prije pandemije tokom određenih mjeseci obustavljao letove za Dizeldorf i Štutgart.

(StarMo)