Naslovnica BiH Uskoro kreće probijanje ‘Ivana’

Uskoro kreće probijanje ‘Ivana’

378
foto arhiva - ilustracija

Sarajevo — Na projektu izgradnje tunela ‘Ivan’, u sklopu autoputa A1, aktuelna je faza pripremnih radova i početak probijanja tunelskih cijevi očekuje se uskoro.

“Izvedeni su pristupni putevi prema portalima tunela, a na području izlaznog portala u toku su radovi na iskopu i osiguranju privremenog portalnog predusjeka” – rečeno je za Fenu iz JP „Autoceste FBiH“.

Tunel Ivan, koji je lociran na dionici autoputa Tarčin-Konjic, bit će dvocijevni tunel sa po dvije trake i prolazit će kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761 m i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 m, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 m.

Kako je rečno za Fenu iz „Autocesta FBiH“, planirano je da se tunel uradi po Novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), kao najsavremenijoj metodi iskopa tunela. Po izlasku iz tunela trasa autoceste će se privremenom prometnicom spajati sa magistralnom cestom M-17. Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom i duga je oko 700 m, a počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje mostom dužine 15 m do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.

Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura, bez PDV-a. Putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) osigurano je 50 miliona eura, a tu su i bespovratna sredstva Evropske unije u visini 11,4 miliona eura, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Radovi na izgradnji dionice Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2, tunel Ivan, su počeli 23.novembra 2019. godine, a rok gradnje je 30 mjeseci. Izvođač radova je Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo.

(StarMo)