Naslovnica Mostar Sindikati učitelja očekivali da će Vlada HNK uzeti kredit…

Sindikati učitelja očekivali da će Vlada HNK uzeti kredit…

148
foto arhiva

Mostar — Sindikat učitelja u HNK oglasio se priopćenjem za javnost u kojem izražava svoju “razočaranost i ogorčenost” stavom Vlade HNK prema osnovnom obrazovanju te praksama koje se odvijaju uslijed pandemije koronavirusa koja, tvrde, “nekima služi kao izgovor za neizvršavanje svojih obaveza”.

Ističu kako nezadovoljstvo svake godine raste sve više, a razlozi su uz ostalo pravomoćne presude koje se sporo ili nikako ne isplaćuju te dodatni i prekovremeni rad u vrijeme pandemije koronavirusa.

“Svjesni smo da pravomoćne presude ne prepoznaju instrument nagodbe i nenagodbe no nepravda i bezakonje se prelama uvijek po leđima učitelja. Oni koji potpišu nagodbu, čekaju i po pola godine na isplatu, a posebno su nezadovoljni učitelji koji nisu pristali na nagodbu s Vladom, jer dosad niti jednom učitelju nije isplaćen dug po presudi”, napominju iz Sindikata učitelja.

Podsjećaju kako su prekidom nastave 13. marta ove godine učitelji bili primorani nastavu izvoditi od kuće, o svom trošku, bez ikakve naknade od poslodavca.

“I tada je Vlada uštedjela značajne svote novca, dok su prosvjetari u sve težem socijalnom i materijalnom položaju, jer moraju uzimati kredite s visokim kamatama da osiguraju sebi sredstva za rad u redovnoj i nastavi na daljinu koja je svakako nezakonita. Novac po tužbama koji Vlada eventualno i isplati, otići će bankama na kamate po kreditima”, dodaje se u priopćenju Sindikata.

Iz Sindikata učitelja ističu kako su očekivali da će Vlada HNK kao i vlade drugih kantona, uzeti kredit po povoljnim uvjetima, te tako riješiti presude koje duguju po pet i više godina.

“Nažalost to se nije obistinilo, a Vlada je pokazala da ne uvažava naša prava i ne isplaćuje novac koji je ukraden od prosvjetara, a zakonito utužen”, poručuju iz Sindikata.

Sindikat učitelja HNK, tvrde, je i dalje spreman na razgovor s predstavnicima Vlade, no stalno nailaze na zatvorena vrata i izostanak sluha za njihove potrebe i potrebe učenika.

 

(StarMo)