Naslovnica Život “Savremeni mediji postaju jako površni”

“Savremeni mediji postaju jako površni”

246

Mostar — “PR stručnjaci trebaju imati poziciju relevantnog izvora informiranja medijima s kojima žele ostvariti saradnju”, poručio je Željko Kardum, izvršni urednik u Informativnom medijskom servisu HRT-a, koji je održao predavanje na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru o temi “Paradoksi u hrvatskom medijskom prostoru”.

Edukativno predavanje organizirali su Udruženje studenata novinarstva PRESS i Udruženje studenata odnosa s javnošću PRUMO.

Svrha informiranja javnosti bila je osnovna teza ovog predavanja, a Kardum je naglasio kako je može osigurati jedino kvalitetna saradnja između medijskih radnika i stručnjaka za odnose s javnošću. Novinarima je poručio kako moraju biti stručni u poslu koji rade i znati razdvojiti bitno od nebitnog kako bi pravilno izvještavali publiku o temi koju obrađuju.

“Novinari često imaju ulogu prevodilaca za javnosti i iz toga izlazi potreba sagledavanja problema iz više uglova u cilju objektivnog informiranja. Problem novinarstva je, ne samo na našim prostorima, nego i u cijelom svijetu, što pojavom digitalnih medija imamo sve više novinara opće prakse, dok ne postoje više specijalizirani novinari koji mogu pratiti samo jednu temu. Savremeni mediji iz toga razloga postaju jako površni”, objasnio je Kardum.

Kako bi novinari objektivno informirali i ukazali na pravu istinu, Kardum je objasnio da moraju znati prepoznati tehnike kojima se služe spin doktori, a kojima se nastoji iskriviti slika koja njima u tome trenutku odgovara. Kao dodatni problem, naveo je pojavu savremenih medija zbog kojih novinari nemaju vremena istraživati temu niti o njoj razmišljati, nego jednostavno samo prenose informacije.

“Uvijek se u gomili nađu i oni novinari koji pokušavaju analitički pristupiti temama i pojašnjavaju fenomene te ih sagledavaju s druge strane. Ipak, još uvijek smo daleko od toga da se kritički pristupa svakoj informaciji. Medijski radnici i PR stručnjaci moraju uspostaviti odnos međusobnog povjerenja i vjerodostojnosti, kao bi zajedno stvorili pravu sliku u javnostima”, izjavio je Kardum, saopštili su uz ostalo organizatori.

Željko Kardum je izvršni urednik u Informativnom medijskom servisu HRT-a, a veći dio karijere proveo je radeći u medijima i odnosima s javnošću. Široj javnosti poznat je kao glasnogovornik Zagrebačke berze na kojoj je bio zaposlen od 1991. do 2010.,a posebno kao ekonomski analitičar HRT-a. Paralelno s radom na berzi, pisao je kolumne za Forbes i Globus, uz što je i uređivao i vodio vrlo gledane i slušane emisije o području ekonomije na HRT-u, Radiju 101 i OTV-u.

(StarMo)