Naslovnica Mostar Osnovci iz dvanaest bh. škola u Mostaru

Osnovci iz dvanaest bh. škola u Mostaru

286
foto: Fena

Mostar — Osnovci iz dvanaest bh. škola predstavili su u Mostaru na koji način oni zamišljaju rješenja određenih problema kroz upotrebu nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike, odnosno, kroz STEM oblasti.

Na dvodnevnom STEM sajmu, koji je otvoren u utorak u Tehnološkom parku Intera, okupili su se predstavnici škola Republike Srpske, Brčko distrikta BiH, Sarajevskoga kantona i Hercegovačko-neretvanskog kantona, koje su u sklopu projekta “Unaprjeđenje osnovnog učenja i obrazovanja u BiH (ENABLE BiH)”, koji podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), dobile STEM kabinete – laboratorije.

Direktorica za razvoj i kvalitet programa Save the Childern i menadžerica projekta Enable BiH Fatima Smajlović kazala je kako projekt ima za cilj unaprijediti obrazovni sistem u BiH i uskladiti ga s 21. stoljećem.

“Kroz četiri godine ovaj projekat trebao bi stvoriti preduslove za uvođenje STEM principa u naše školstvo, odnosno da prirodne nauke, matematika, inženjerstvo i tehnologija, uđu u nastavni proces, koliko je moguće, u vannastavne i projektne aktivnosti, povezujući osnovne i srednje škole BiH s poslovnim sektorom, tehnološkim parkovima te fakultetima”, pojasnila je Smajlović, prenose bh. mediji, koji se pozivaju na Fenu.

STEM kabineti opremljeni su 3D printerima i savremenom informatičkom opremom, koja učenicima pomaže u izučavanju predmeta: matematika, tehnologija, inženjerstvo, a u posljednje vrijeme i umjetnost, kako bi se ojačala praktična primjena stečenih znanja, odnosno povezivanje vještina i znanje iz jedne grupe predmeta sa znanjem i vještinama iz drugih predmeta.

Stručna savjetnica za predškolsko inkluzivno obrazovanje i koordinatorica projekta na nivou HNK Nafiza Dautović istakla je kako od 12 škola uključenih u projekt, tri su škole iz HNK.

“Ministarstvo osim koordinirajuće uloge daje i dodatni element – monitoringa i evaluacije, jer je namjera da u narednom periodu STEM metodologiju prenesemo i u druge škole u HNK”, kazala je Dautović.

Direktorica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Maja Stojkić ovom je prilikom podsjetila da će uskoro biti objavljeni rezultati PISA istraživanja, međunarodnog istraživanja procjene znanja i vještina petnaestogodišnjaka, u kojem su učenici iz Bosne i Hercegovine učestvovali po prvi put.

“Od 3. decembra po prvi put u istoriji BiH dobivamo značajne rezultate PISA istraživanja koji će jasno pokazati kako petnaestogodišnji učenici primjenjuju znanje koje su stekli u osnovnoj školi”, kazala je Stojkić.

Dodala je kako će to istraživanje podstaći mjerodavne na hitne korake ka uspostavi što kvalitetnijeg obrazovanja, uključujući hitne izmjene nastavnih planova i programa, te kontinuiranu obuku nastavnika u skladu sa novim nastavnim metodama.

(StarMo)