Naslovnica BiH Ombudsmeni: Trgovci da ne koriste krizu za poskupljenja

Ombudsmeni: Trgovci da ne koriste krizu za poskupljenja

205
foto arhiva

Sarajevo — Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosne i Hercegovine pozvala je trgovce i pružaoce usluga da u uslovima epidemiološke krize na prostoru BiH djeluju u skladu s dobrim poslovnim običajima te da krizu ne koriste za nerazumna povećanja cijena roba i usluga, kao i druge oblike kršenja prava potrošača.

– Potrebno je osigurati redovno snabdijevanje, odnosno, funkcioniranje sistema nabavke, kao i obavljanja osnovnih komunalnih poslova čije bi neobavljanje za posljedicu imalo dodatno ugrožavanje trenutnog stanja – upozorili su iz Institucije koja sve više zaprima pitanja potrošača u vezi s širenjem korona virusa (COVID 19) i popratnih posljedica zbog čega potrošači trpe ekonomsku štetu.

Istovremeno, apelirali su na potrošače da djeluju u skladu s preporukama nadležnih organa zdravstva i drugih tijela na nivou lokalne zajednice, te budu društveno odgovorni.

U slučaju nabavke roba potrebno je voditi računa o rokovima prehrambenih i drugih proizvoda, te da sve novonastale oblike kršenja njihovih prava prijave nadležnim tijelima za zaštitu potrošača i inspekcijskim organima, kako bi se na njih sistemski djelovalo.

Također, u slučaju otkazivanja putovanja zbog vanrednih okolnosti koje se nisu mogle predvidjeti, izbjeći ili otkloniti, organizator je dužan vratiti ono što je primio od putnika, što ne podrazumijeva i naknadu štete.

– Ukoliko je do odustanka ugovora došlo za vrijeme izvršenja putovanja, tada organizator ima pravo na pravičnu naknadu za one ostvarene usluge koje su pružene potrošaču – saopšteno je iz Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosne i Hercegovine, prenijeli su u petak bh. portali.

(StarMo)