Naslovnica Mostar Međunarodno istraživanje: Ovo je nivo znanja učenika 4. razreda u BiH

Međunarodno istraživanje: Ovo je nivo znanja učenika 4. razreda u BiH

155

Mostar — Rezultati istraživanja među učenicima četvrtih razreda širom Bosne i Hercegovine (BiH) u znanju iz matematike i prirodnih nauka pokazali su da su postignuća učenika iz BiH ispod prosjeka.

To je u utorak, 8. decembra, saopćeno iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) BiH, sa sjedištem u Mostaru, na online konferenciji, na kojoj su predstavljeni rezultati međunarodnog istraživanja “TIMSS 2019” za BiH, javlja Radio Slobodna Evropa.

Istraživanje prati trendove u znanju matematike i prirodnih nauka, te pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti i elementima koji na njih utiču.

“Prosječna postignuća na oba testa pozicioniraju Bosnu i Hercegovinu ispod prosjeka TIMSS-skale, koja iznosi 500 bodova i razlika u odnosu na prosjek je statistički značajna”, istakla je glavna analitičarka u APOSO-u BiH Žaneta Džumhur.

Bolja postignuća u Srbiji i Hrvatskoj

Učenici četvrtih razreda u BiH, na testu iz matematike, ostvarili su prosječno postignuće od 452 boda, a na testu iz prirodnih nauka 459 bodova.

Ovo je drugi put da učenici iz BiH učestvuju u istraživanju TIMSS i ukupno treći put da BiH učestvuje u nekom od međunarodnih istraživanja u obrazovanju, saopćeno je iz Agencije.

Istraživanje je u BiH provedeno na uzorku od 5.628 učenika četvrtih razreda osnovnih škola u 178 osnovnih škola i 336 odjeljenja.

Prema saopćenju, APOSO-a BiH, od zemalja okruženja bolja postignuća iz matematike, a koja su iznad prosjeka TIMSS skale, ostvaruju učenici iz Srbije (508 bodova) i Hrvatske (509 bodova). Slično je i sa prosječnim postignućima iz prirodnih nauka, učenici iz Srbije postižu 517 bodova, a učenici iz Hrvatske 524 boda.

Preporuke za popravljanje stanja

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH objavila je i preporuke, na osnovu Izvještaja “TIMSS 2019.” za BiH, a jedna je učiniti više tokom predškolskog odgoja i obrazovanja u ranim uzrastima, s posebnim fokusom na uzrast od 3 godine života.

Analitičarka Žaneta Džumhur naglasila je i kako je potrebno djelovati u smjeru smanjenja obrazovnih nejednakosti.

“Niz afirmativnih akcija, kao što su dostupnost predškolskog obrazovanja, besplatni udžbenici, produženi boravak, jesu mjere podrške siromašnim porodicama”, naglasila je Džumhur.

Iz APOSO-a BiH su poručili kako vlasti trebaju raditi i na poboljšanju kvaliteta nastave i nastavnog osoblja, te na osiguranju suštinske promjene nastavnih planova i programa prema kurikulumu zasnovanom na ishodima učenja.

PISA testiranje, još bez odluke

Predsjedništvo BiH još uvijek nije odlučilo da li će BiH učestvovati na PISA testiranju koje je trebalo biti provedeno sljedeće godine, ali će zbog pandemije korona virusa biti provedeno 2022.godine.

Na Odluku o učešću BiH u Programu za međunarodno ocjenjivanje učenika (PISA/2021.) i Odluku o pristupanju BiH Međunarodnom istraživanju razvoja čitalačke pismenosti (PIRLS 2021.) član Predsjedništva BiH Milorad Dodik na sjednici 22. jula uložio je veto i proglasio je “veoma štetnom po vitalne interese Republike Srpske”.

BiH je među 79 država svijeta koje su učestvovale u sedmom ciklusu PISA istraživanja 2018. godine, a rezultati, pored ostalog, pokazuju da svaki drugi 15-ogodišnjak ne može da funkcioniše niti u školskom sistemu, niti u privatnom životu ili u nastavku školovanja.

PISA je najveće svjetsko istraživanje u obrazovanju, koje se od 2000. godine provodi svake tri godine pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomsku saradnju (OECD), među ciljanom starosnom grupom – petnaestogodišnjacima.

(StarMo)