Naslovnica BiH “BH novinari” osudili miješenje Dodika u uređivačku politiku BHRT-a

“BH novinari” osudili miješenje Dodika u uređivačku politiku BHRT-a

169
foto arhiva

Sarajevo — Upravni odbor Udruženja/Udruge BH novinari naoštrije osuđuje “direktno miješanje člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine i predsjednika SNSD-a Milorada Dodika u uređivačku politiku i programski sadržaj državnog javnog servisa BHRT”,saopćeno je iz Udruženja.

U saopćenju se navodi da je iz Kabineta Milorada Dodika saopćeno da se on 2. marta sastao s direktoricom programa BH Radija1 Pejkom Medić, kada su razgovarali o “statusu novinara i svih zaposlenih iz Republike Srpske u ovoj medijskoj kući”.

Navode također, kako je Dodik zaključio da je cjelodnevni program BHT-a, emitovan povodom Dana nezavisnosti BiH, „jednostran, apsolutno sraman i usmjeren protiv srpskog naroda, naročito imajući u vidu da ovaj program nije realizovan u okviru Informativnog programa ni uz saglasnost članova Kolegijuma BHT-a“. Dodik je najavio da će tražiti odgovornost onih „koji su odobrili i učestvovali u realizaciji takvog programa“, te ponovio kako BHRT, kao javni servis mora odražavati interes svih naroda u državi „jer njegovo funkcionisanje finansiraju i Srbi iz entiteta Republika Srpska“.

S druge strane, Pejka Medić je upoznala Dodika, kako se navodi iz njegovog kabineta, o “nacionalnom disbalansu od osnivanja BHRT-a, statusu zaposlenih iz entiteta Republika Srpska i pritiscima kojima su izloženi”.

U saopćenju Udruženja BH novinari navodi se da paušalne ocjene srpskog člana Predsjedništva BiH o programu BHT-a koji je „usmjeren protiv srpskog naroda“ samo dodatno produbljuju podjele u društvu, ali i potvrđuju percepciju građana da su tri javna servisa već godinama pod direktnim političkim utjecajima nacionalnih lidera i političara na vlasti, od čijih interesa i volje zavisi i sama egzistencija novinara, urednika i svih drugih uposlenika javnih emitera.

Posebno je znakovita lažna izjava Milorada Dodika kako rad BHRT-a „finansiraju i Srbi iz entiteta Republika Srpska“, budući da BHRT trenutno potražuje od RTRS-a najmanje 60 miliona maraka, koje javni servis Republike Srpske zadržava u svom budžetu mimo odredbi Zakona o javnom RTV sistemu BiH. Zbog nezakonitog postupanja RTRS-a i teške finansijske situacije, menadžment BHRT-a je od početka ovog mjeseca otpustio 84 uposlenika, među kojima su novinari s prebivalištem u oba entiteta, a ne samo iz Republike Srpske, kako su to ovih dana prenijeli pojedini mediji iz Republike Srpske.

UO BH novinara naglašava da, ukoliko Milorad Dodik i Pejka Medić zaista žele raditi na jačanju BHRT-a kao javnog servisa svih naroda i građana u Bosni i Hercegovini, već danas trebaju pozvati RTRS da počne izvršavati svoje zakonske obaveze prema BHRT-u, te zajedno insistirati na potpunoj neovisnosti svih javnih emitera, depolitizaciji izbora i rada upravnih odbora i menadžmenta, kao i uspostavi efikasnog modela prikupljanja RTV takse, navodi se u saopćenju Upravnog odbora Udruženja/Udruge BH novinari.

 

(StarMo)